fredag 6 mars 2009

Pestobakad lax med grekisk matvete


Jaja, jag vet att jag har snöat in på matvete, men det är ju så gott!! Tänkte ett tag göra pressad potatis till laxen men så tänkte jag att matvete blandat med feta och oliver borde passa väldigt bra till... och det gjorde det, middagen vart supergod!

Pestobakad lax med grekiskt matvete
2 laxfiléer
2-3 msk pesto
2 port matvete
en bit pujolök
ca 10 oliver ½ fetaostbit

Bred ett lager pesto över laxfiléerna och tillaga i ugnen 200 grader 15-20 min. Koka matvete och blanda med strimlad purjolök, skivade oliver och fetaost.

Trevlig fredagkväll gott folk!
//Hanna

3 kommentarer:

Anonym sa...

matvete verkar verkligen vara din grej =) Gott ser det ut i alla fall.

Anonym sa...

Jag älskar pestolax! Testa att röra ihop peston med philadelphiaost innan, det är helt grymt!! Rekommenderar det starkt! :-)

Hanna sa...

Leila: Haha, ja jag har fått dille på matvete! =)

Kalasgott: Mmm, det ska jag definitivt testa!!