lördag 21 mars 2009

Kycklingsallad med matvete.

Idag skiner solen och det är ungefär 5 plusgrader ute, egentligen skulle man ha suttit på en is och grillat korv men Joel jobbar och jag har tvättdag och ska även baka tills i morron. Men men... tänkte ialla fall ta mej en promenad senare för att njuta av solen.

Det vart kyckling över sedan gårdagens middag, men ingen pasta. Fick bli kycklingsallad till lunch. Man kan ju självklart lasta på det man tycker är gott på tallriken men så här gör man min kycklingsallad.

Kycklingsallad med matvete
1 marinerad stek kycklingfilé
1 portion kokt matvete
keso
gröna oliver
majs
3 soltorkade tomater i olja
½ liten röd lök
ruccola

Sprid ut ruccola över tallriken. Skiva kycklingfilén och lägg på den och matveten. Hacka oliver och blanda med keson, lägg på en sked på tallriken tillsammans med majs, strimlade tomater och skivad rödlök.

Nej nu ska jag baka!
//Hanna

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mumma! =D

Anonym sa...

gott!´såklart vill vi ha bakbilder sen då =)

Anonym sa...

Vad ska du baka?
Jag ska också äta kyckling ikväll! Vi ska ha internationell fest på jobbet på måndag så jag har gjort ett stort lass med tandoorimarinerad kycklinglårfilé som jag självklart måste provsmaka innan man törs ge den till ngn annan ;P

Hanna sa...

Sandra: Mmm!

Leila: Absolut, det kommer!!

Anna: Blir en mazarinkaka med nougat på, kommer att blogga om det sedan. Näe, det är lite läskigt att bjuda folk på något som man inte har testat själv... Jag kan tyvärr inte smaka av kakan.. skulle se dumt ut om jag kom med den och en bit var redan utskuren. hahah!